mandag den 13. december 2010

Salat med pære og dadler fra Annemad

Denne salat har jeg netop serveret til fødselsdagsbrunch - det passede fint da den var ret sød i smagen med dadlerne - hvis jeg skal bruge den til aftensmad så vil jeg nok undlade dadlerne

AnneMad - Salat, parmaskinke og gorgonzola

Pinjekerner.


Parmaskinke.

Friske pærer - jeg skar dem i god tid/ lægges i vand med citron

Friske dadler.

Gorgonzola - jeg brugte Primadonna / Parmesan i tynde flager

Forårsløg - spar ikke på dem da salaten er meget sød

Salat - jeg brugte babyspinat i strimler

Dressing:

Koldpresset jomfruolivenolie.

En god gammel balsamico.

Akaciehonning.

Salt og friskkværnet sort peber.



Salaterne plukkes i stykker og lægges på et fad.




Fremgangsmåde:



Pinjekernerne ristes gyldne på en tør pande. Parmaskinken steges i store stykker i en god olie, til de er gyldne og sprøde.Pærerne skæres i tynde både og blandes med salaten. Dadlerne skæres i mundrette stykker og fordeles ovenpå salaten sammen med små bidder af gorgonzola.


Drys salaten med finthakket forårsløg, ristede pinjekerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar